Pokretanje testa brzine sajta putem Google PageSpeed Insights-a je jedan od najboljih načina za da utvrdite koliko je zaista brz vas sajt. Google PageSpeed  ne samo da meri vreme učitavanja i uočava poteškoće, već jasno ukazuje na detalje koje treba optimizovati kako bi se opšte stanje popravilo i time korisničko iskustvo podiglo na najviši mogući nivo.

Ovo je urađeno sa ciljem da se na jednom mestu objedine alati koji su do sad bili odvojeni i da se vlasnicima malih biznisa omogući da na lakši način dobiju ove važne informacije o kvalitetu svojih sajtova.

I najbolje urađena kampanja na Google ads-u može da ima loše rezultate zbog loše stranice na koju šaljete vašu publiku.

Vaša stranica se treba brzo učitavati, imati adekvatan sadržaj i treba da bude jednostavna za snalaženje. Na takav način će korisnici brzo i lako dobiti informacije koje im nudite.

Postoji jedna jako jednostavna alatka pomoću koje ćete provjeriti brzinu sajta. To je TestMySite WithGoogle. Unesite URL stranice koju želite testirati, pritisnite enter i tu ćete vidjeti sve podatke koji su vezani za brzinu sajta. Uz rezultate ćete i dobiti savjete kako da poboljšate brzinu vašeg sajta, koliko potencijalnih posjetilaca gubite sa tom brzinom i detaljan izvještaj na mail.

Kako brzina sajta utiče na korisničko iskustvo prilikom surfovanja?

Google je implementirao Page Speed u svoj algoritam jer su istraživanja pokazala da brže vreme učitavanja stranice čini korisnike srećnijima i zadovoljnijima.

Google studija jeutvrdila da “usporavanje prikazivanja rezultata pretrage od 100 do 400 milisekundi ima merljiv uticaj na broj pretraga po korisniku.”

  • 1 sekunda kašnjenja može smanjiti konverziju za 7%.

  • 75% korisnika je izjavilo da se neće vratiti na sajt kome je bilo potrebno duže od 4 sekunde da se učita.

  • Skoro polovina korisnika očekuje da se veb stranice učitavaju za 2 sekunde ili manje