Lokalni SEO je strategija optimizacije pretraživača (SEO) koja pomaže da vaše poslovanje bude vidljivije u lokalnim rezultatima pretrage na Google-u.

Svako preduzeće koje ima fizičku lokaciju ili opslužuje geografsku oblast može imati koristi od lokalnog SEO-a. Ako pretražujete na Google-u bilo koju važnu ključnu reč u vezi sa vašim poslovanjem i ispod nje se pojavi mapa sa 3 unosa (poznata kao Google mapa), lokalni SEO može vam pomoći da unapredite svoje poslovanje.

Ali da biste razumeli lokalni SEO, prvo morate da znate kako Google funkcioniše.

Kako su evoluirali pretraživači?

U ranim danima interneta, bilo je relativno malo veb lokacija, tako da je navigacija Internetom bila laka. Međutim, kada je internet počeo da se širi, napravljeni su pretraživači kako bi korisnicima omogućili da lakše pronađu sajtove koje traže.

Ako ste uneli frazu u pretraživač, ta fraza se podudara sa veb lokacijama koje sadrže ključne reči u vašoj frazi za pretragu. Google je koristio isti pristup, ali je brzo dominirao nad drugim pretraživačima kada je postao prvi pretraživač koji je koristio veze između sajtova kao indikaciju kojim se veb lokacijama veruje i koji imaju autoritet.

Pa kako Google funkcioniše?

Kada unesete frazu za pretragu u Google, on proverava obrazac različitih signala veb sajta ili faktora rangiranja, kao što je relevantnost vašeg sajta, da bi vratio listu sajtova koji odgovaraju vašoj pretrazi.

Većina ljudi ne shvata da Google ne vrši pretragu celog interneta uživo svaki put kada neko unese nešto u traku za pretragu. To zapravo pretražuje sačuvanu kopiju svih lokacija koje je Google otkrio. Ova kopija se zove Google indeks.

Lokalni SEO je drugačiji obrazac

Šta je sa rezultatima lokalne organske pretrage? Nakon analize ponašanja korisnika tokom triliona pretraga, Google je shvatio da su ljudima koji traže određene vrste preduzeća potrebni rezultati iz njihovog neposrednog okruženja. Zato Google-ov algoritam lokalne pretrage uključuje faktor blizine, što je otmjen način da se kaže da Google uzima u obzir vašu lokaciju kada tražite lokalnu ključnu reč (upit sa lokalnom namerom). Ovo se dešava čak i kada pretraživač ne uključi naziv grada ili „blizu mene“ u svojoj pretrazi.

Ako ste na poslu i želite da dobijete isporuku pice za ručak, na primer, guglanje „isporuka pice“ prikazuje listu lokacija u blizini vaše kancelarije u svojim lokalnim SERPS-ima (stranice sa rezultatima pretraživača).

Ali ako pokušate istu pretragu kod kuće, dobićete potpuno drugačiji skup rezultata. Ovo ima smisla, s obzirom da vam je potrebna pica dostavljena negde u blizini.

Lokalna pretraga postoji godinama, ali je bila ograničena jer ljudi koriste samo svoje desktop računare. Sa nedavnim rastom mobilnog pristupa internetu, međutim, mobilna pretraga je eksplodirala, tako da je lokalni SEO postao izuzetno važan za uspeh bilo kog preduzeća koje nudi lokalne proizvode ili usluge i lokalne trgovce.