SEO je skraćenica od Search Engine Optimization i jednostavno objašnjeno je proces obezbeđivanja da je vaša veb lokacija optimizovana za dobro rangiranje u pretraživačima.

Stalno se menja, lista zahteva za dobro rangiranu veb lokaciju na Google-u se stalno prilagođava.

Google sada koristi AI robota kako bi mu pomogao da organizuje i odredi redosled SEO rangiranja. Ovo je računar koji može da utvrdi da li je korisnik zaista angažovan na veb lokaciji, i pod tim mislim da je pronašao relevantan sadržaj i ostao da ga pročita, ili ne, a zatim AI ponovo utvrđuje da li je veb lokacija zaista relevantno ili ne.

Ako nije, može završiti niže na Google rang-listi, ako je veoma relevantno, može čak dobiti i povećanje rangiranja.

Kako se veb lokacija optimizuje?
Veb lokacija se može optimizovati za pretraživače na više načina. Google ima „algoritam“ koji pokreće AI koji pomaže u određivanju brojnih faktora i odlučivanju o rangiranju veb lokacije.

Tačan Google algoritam je naravno stroga tajna i niko ne zna tačno podešavanje, međutim izveštaji sugerišu da sledeći faktori pomažu da se vaša veb lokacija bolje rangira:

  • Starost domena – što stariji, to bolji!
  • Vreme učitavanja stranice – što brže, to bolje
  • Oznake zaglavlja – Raspoređivanje sadržaja u hijerarhiji tako da Google može da dešifruje šta je važno, a šta ne
  • Alt oznake – Pretraživači ne mogu da čitaju slike i tako alt oznake pomažu pretraživačima dok pretražuju vašu veb lokaciju
  • Mapa sajta – poslata na vaš nalog Google vebmastera
  • Meta oznake – naslovi i opisi relevantni za vašu konkretnu stranicu, nisu puni ključnih reči, već napisani za ljude
  • Broj dolaznih linkova – zamislite ih kao glasove, što relevantnije veze imate, to bolje!
  • Sadržaj – pišite za svoje korisnike, NE za pretraživače. Jedinstven i sjajan sadržaj koji prati tehniku radi neverovatno dobro
  • Ima ih mnogo više, ali ovo su osnove kojima možete upravljati na svojoj veb lokaciji da biste danas počeli da poboljšavate rezultate Google pretraživača, bez ikakve podrške za razvoj veba.

Malo o povratnim vezama…

Za 2021. nije sve u količini povratnih veza kao što je bilo pre 10-15 godina. Danas je više o kvalitetu, relevantnosti i vidljivosti povratne veze.

Da li dolazi iz izvora koji se smatra autoritetom?
– Postojala je zlatna groznica ljudi koji su potrošili svaki cent koji su imali na povratne veze iz časopisa… Iako su veoma relevantni, Google zna da se ove veze mogu doneti tako da njihova moć nije ono što je nekada bila. Postojaće manje popularni, ali i dalje visoko autoritetni blogovi u vašoj sopstvenoj niši od kojih nećete morati da kupujete povratne veze, doprete do njih sa svojim sadržajem i vidite da li će se povezati sa njim.

Da li je veb lokacija koja povezuje vaš sadržaj relevantna?
– Ako ste prodavac elektronike koji prodaje iPhone, na primer, nema smisla imati povratnu vezu ka vašoj veb lokaciji sa veb lokacije za kockanje jer ona šalje sve pogrešne signale. Recimo da ste agencija za veb dizajn, onda bi vam više pomogao link iz članka koji se odnosi na trendove veb dizajna sa bloga o dizajnu ili čak i na blogu o digitalnom marketingu.

Da li je vaša veb lokacija prava veb lokacija?
– Postoji mnogo veb lokacija sa visokim pokazateljima koji na površini izgledaju dobro, ali nemaju pravi saobraćaj na njima. Gugl i Googlebot imaju dobru ideju ako je veb lokacija prepuna članaka i da sajt nema pravi saobraćaj ili angažovanje. Ova metrika je poznata kao Vidljivost i nudi se u većini sjajnih SEO alata.

Postoji mnogo načina da generišete povratne veze do vaše veb stranice, od saopštenja za štampu do pisanja sadržaja tako da neverovatni ljudi ne mogu da pomognu da se povežu do njega, pogledajte naš vodič za izgradnju linkova ovde.

Da li su meta oznake naslova i meta oznake opisa važne?
Da. Oznake naslova se pojavljuju u rezultatima pretrage i testovi su pokazali da se veb-sajtovi koji prate ovaj obrazac oznake naslova veoma dobro rangiraju tako što vaša ključna reč, npr. Veb dizajn Beograd, bude prvi deo oznake naslova praćen malo opisa i termina vašeg brenda.

Za meta opise takođe pomaže uključivanje vaše ključne reči. Videćete, na primer, za našu stranicu veb dizajna trudimo se da koristimo ključnu reč kao prvi deo meta opisa.

Ovo hrani Google ono što mu je potrebno i pojačava ključnu reč.

Ono sa čim ovo MORA biti uravnoteženo je korisničko iskustvo. Dakle, osim što uključite svoju ključnu reč, učinite to što prirodnije, a za ostale dostupne znakove koristite opisni tekst koji pruža vrednost vašim korisnicima, a ne pretraživačima.

Google VOLI sadržaj, i voli sadržaj koji je napisan logično i za ljude, Google bot za pretragu je neverovatno inteligentan, može reći kada ste napisali članak koji je nelogičan i zna kada pokušavate da ga prevarite, Google bot označiće vašu veb lokaciju ako isprobate bilo koju lažnu tehniku i vaša veb lokacija može biti uklonjena sa Google lista.